Program:
· Úloha asistenta pedagoga ve škole (legislativní rámec, kompetence asistenta pedagoga, přímá a nepřímá činnost)
· Předpoklady úspěšné spolupráce učitele a asistenta pedagoga (mezilidské vztahy, vnímání partnera ve výchovně vzdělávacím procesu, společné plánování)
· Podpora a pomoc u žáků s mentálním, tělesným, sluchovým, zrakovým postižením, při narušené komunikační schopnosti, poruchách autistického spektra a specifických poruchách učení
· Problémy a rizika působení asistenta pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu
· Modely spolupráce učitele a asistenta pedagoga (spolupráce ve vyučovací hodině, formy výuky, komunikace ve vyučování, asistent pedagoga pro třídu a přidělený k žákovi)
· Práce ve skupinách, na stanovištích, paralelní výuka, alternativní výuka
· Práce s celou třídou
· Příklady dobré i špatné praxe
· Řešení modelových situací