JAK POMOCI AUTISTICKÝM DĚTEM VE ŠKOLE

Akreditace vzdělávacího programu: MŠMT ČR č.j.: MSMT-12145/2017-1-571

Rozsah kurzu: 6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na teoretické poznatky a praktické zkušenosti, možnosti hry, cvičení a techniky usnadňující učiteli práci s autistickými dětmi.

Anotace:

  • Co je to autismus a kdo může provést diagnózu.
  • Historický přehled a vývoj názorů na autismus. Kanner a Asperger.
  • Formy autismu dle rozumových schopností dítěte (vysokofunkční a nízkofunkční autismus).
  • Znaky autismu.
  • Lze autismus léčit nebo zlepšit? Různé možnosti.
  1. Některé doporučení výchovné postupy:
    - jak postupovat při nápravě nevhodného chování
    - nácvik dovedností každodenního života
    - rozvoj komunikace
    - podpora nezávislosti
  2. Některé doporučované vzdělávací metody:
    - strukturované prostředí
    - učení postupnými kroky
    - příležitostné učení
    - diskriminační syndrom
  3. Dospívající s autismem:
    - obsedantní chování a rituály, jejich náprava
    - možnosti zlepšení sociálního chování
  4. Možnosti dalšího vzdělávání
  5. Problémy v sexuálních vztazích