Hra ve vyučování prakticky

 

Hry a cvičení příznivě působí na pohybově neklidné děti s projevy impulsivity a sklonem reagovat podrážděně, protože jejich emocionalita je nevyrovnaná. Okolí je často kritizuje, dostávají častou negativní zpětnou vazbu, která se odráží v jejich prožívání, utváří obranné mechanismy a snižuje jejich sebehodnocení. Děti s projevy strachu, obav a s úzkostným reagováním, které přehnaně reagují na podněty a obtížně zvládají běžné sociální situace, získají prostřednictvím hry korigující sociální a emocionální zkušenost.

 

Obsah:

·        sociální učení (sociální posilování, učení nápodobou a identifikací)

·        sociální dovednosti (interakční, percepční a komunikační)

·        zácvik do her a cvičení, které příznivě působí na všestranný rozvoj osobnosti dítěte (psychomotorické, rozvíjející percepční a kognitivní funkce, k rozvoji představivosti a kreativity, rozvíjející sociální dovednosti, relaxační)

·        využití hry k motivaci, k fixování látky

·        jak hru zadávat, povzbuzovat, reflektovat

·        praktický nácvik her, funkčnost a přesah z roviny didaktické do roviny sociálně psychologické, tedy do sekundárního efektu, jakým je vytvoření pozitivního klimatu třídy