PORUCHY CHOVÁNÍ I

Akreditace vzdělávacího programu: MŠMT ČR č.j.: MSMT-15698/2016-1-459

Rozsah kurzu: 6 vyučovacích hodin

Anotace:

  • Rané projevy poruch biorytmu a neklidného chování.
  • Poruchy vztahové vazby (attachment), reaktivita na odmítnutí, dopady nestálých vztahů a vazeb na případný rozvoj raných poruch chování.
  • Pozitivní a negativní dopady stresu, strachu, pochvaly, trestu, porozumění, konfliktu a prohry na rozvoj seberegulačních vlastností dítěte a formování odpovědi stresového managementu.
  • Obranné mechanismy a salutogenní vlivy.
  • Sociální učení, bio-psycho-sociální deprivace, agresivní rodinné prostředí jako příčiny raných forem poruch chování.
  • Rané projevy a subtypy hyperkinetických poruch (ADHD-I; ADHD-H; ADHD-C).
  • Základní formy depistáže, klinického posouzení a terapie raných poruch.
  • Syndrom opozičního vzdoru – kauzalita a komorbidita.
  • Rané symptomy Intermitentní explozivní poruchy.
  • Úzkostná a depresivní reaktivita, poruchy vztahu se sourozenci.
  • Výchovné role, výchovné přístupy a jejich možné důsledky (hyperprotektivita, direktivní přístup, avoidantní přístup, atp.).
  • Rané poruchy chování do věku 10 let, predelikvence, agresivní formy sociální interakce, první projevy socializovaných a nesocializovaných poruch chování, šikana v dětském věku (projevy a následky pro ranou viktimizaci a formování osobnosti agresora).