MENTORSKÉ DOVEDNOSTI v rozsahu 32 hodin

Akreditace vzdělávacího programu: MŠMT ČR č.j.: MSMT-15698/2016-1-459

Rozsah kurzu: 32 vyučovacích hodin

Anotace:

Kurz Mentorské dovednosti v rozsahu 32 hodin je většinou veden dvěma lektory a je určen všem pedagogům mateřských, základních i středních škol, kteří mají zájem získat základní informace z oblasti mentoringu a zdokonalit své kompetence v poskytování efektivní profesní podpory svým kolegům. Kurz je též určen vedoucím pracovníkům, kteří chtějí zavést mentoring u sebe ve škole a chtějí k tomu získat potřebné informace.

1. modul (16 výukových hodin)

  •  Úvodní část semináře – seznámení s lektory a účastníky, nabídka obsahu, očekávání
  • Evokace – co už vím o mentoringu, mentorských programech, práci mentora
  • Úvod do mentoringu - vzdělávání, poradenství, koučování, supervize,...
  • Mentor - role a kompetence mentora, co dělá a nedělá mentor
  • Mentorské programy v kontextu školství, zkušenosti z jejich zavádění
  • Mentorské nástroje - princip DUO, aktivní naslouchání, formulace cíle
  •  Pedagogické kompetence – pedagogické kompetence a jejich rozvoj
  •  Nácvik  - vlastní praktikování vedení mentorského rozhovoru
  • Zadání samostatné práce
  • Plánování - plánování přenesení poznatků ze semináře do vlastní praxe, co udělat pro zahájení mentorské praxe
  • Závěrečná část semináře – vyhodnocení očekávání, otázky a odpovědi

 

2.    modul (16 výukových hodin)

  • Evokace – ohlédnutí za 1. modulem a mezidobím, opakování z minula
  • Mentorská zakázka – užitečné tipy k plánování a řízení mentorské zakázky
  • Další mentorské nástroje – struktura mentorského rozhovoru – GROW model, zpětná vazba, pozorování
  • Pedagogické kompetence – rozklíčování pedagogických kompetencí
  • Nácvik  - vlastní praktikování vedení mentorského rozhovoru
  •  Plánování - plánování přenesení poznatků ze semináře do vlastní praxe, další kroky v kariéře mentora
  •  Závěrečná část semináře – vyhodnocení očekávání, otázky a odpovědi